Freitag, 22. Januar 2016

22.01. Part 2 Todd Stewart Wolfe, Robert Collins *






1895 Eva Taylor*
1897 Blind Willie Johnson*
1908 Hammie Nixon*
1928 Robert Elem*
1944 David Evans*
1957 Todd Stewart Wolfe*
1962 Christian Willisohn*
1963 Mary Everhart*
1981 Blind James Campbell+
1982 Tommy Tucker+
1982 Big Leon Brooks+
1992 Judy Roderick+
Doug Duffey* 1)
 
Robert Collins*








Todd Stewart Wolfe *22.01.1957

 



Rockmusik mit Blues-Elementen sollte es sein. Das wäre auf jeden Fall was für Vaters Sohn.

Die Liste der Bands, wo TODD WOLFE schon mitspielte, und der Mitspieler in seinen eigenen Formationen liest sich fast wie das US-Telefonbuch der Rockmusik. Erstaunlich ist es, dass sich TODD den lukrativen Angeboten der grossen Platenlabels verweigert. Das tut er aber, um sein eigenes Ding machen zu können und sich nicht der Rigide der Konzerne unterwerfen zu müssen. Deswegen war es mir am Samstag auch möglich, über das ganze Konzert hinweg und ohne Einschränkung aufzeichnen zu dürfen.

TODD WOLFE (Gitarre, Gesang) mit seinem Mitstreiter
ROGER VOSS (Schlagzeug, Chor) und ihre Kollegin
JUSTINE "bean" GARDNER (Bass, Chor)

gaben ganz spontan und unkompliziert ihre Erlaubnis, die Mitschnitte ins Internet stellen zu dürfen. Nur kommerziell verwertet dürfen die Aufnahmen nicht werden, aber das versteht sich eh von selbst...
Insgesamt lässt sich die Musik von TODD und seinen Mitstreitern kaum in eine Schublade stecken. Vom getragenen New-Orleans-Beerdigungs-Blues, dem härteren New-Yorker-Town-Blues über Reggae, Funk, Rockabilly, und Rock'n Roll, Southern Rock und Hardrock bis an die Grenze zum Heavy Metal reicht die Spannweite, die mühelos miteinander verwoben wird. Dabei sind Drummer und Bassistin viel mehr als nur schmückendes Beiwerk. Mit ihrem eigenen Stil und der traumwandlerischen Sicherheit, mit der sie ihre Instrumente beherrschen, setzen sie durchaus unüberhörbare Akzente und so entspinnt sich von einem zum anderen Stück das Zuspiel, welches so ein Konzert zu einer echten JAM-Session werden lässt.
Unwillkürlich fragt man sich, wo denn der eigne Stil der Band bleibt. Aber das löst sich bei Zuhören einfach auf. Man ist einfach vor allem von TODDs improvisiertem Gitarrenspiel fasziniert und auch davon, wie seine Rhythmusfraktion mitgeht und ihn auch immer wieder zum Thema zurückholt.

Todd Stewart Wolfe (born January 22, 1957 in Queens, New York) is an American blues rock guitarist and singer-songwriter.

During a professional career that has spanned three decades, Wolfe has had numerous album releases with his own band in the blues and rock genre. He has also worked as the lead guitarist for Carla Olson from 1991 to 1993 and for Sheryl Crow from 1993 to 1998.

As a writer, Wolfe's songs have been covered by Faith Hill, Stevie Nicks, Deborah Coleman, and others.

Since departing Sheryl Crow's band, Wolfe has been gaining popularity as a solo artist and guitarist in North America and Europe—especially in Germany—where he and his band have toured extensively since 2001.

Early life

Wolfe was born in the Forest Hills neighborhood of Queens, New York, an area of New York City renowned for its musicians, with former residents including Burt Bacharach, The Ramones, Leslie West, and Simon & Garfunkel.

Wolfe's parents contributed to his musical tastes. As his father was a native New Yorker and his mother from the small town of Marshall, Texas, Todd heard many types of music as a boy. The different styles of music regularly heard in the Wolfe household encouraged Todd's love of music. Like many Americans of that era, the appearance of the Beatles on The Ed Sullivan Show accelerated Wolfe's growing appreciation for music. He was particularly inspired by the sounds emanating from the guitars of George Harrison and John Lennon. His appreciation deepened with the arrival in the United States of the British Invasion with bands such as The Animals, The Dave Clark Five, The Yardbirds and The Rolling Stones.

After the arrival of the second "British Invasion" and the play of Eric Clapton and the Cream, the Jimi Hendrix Experience, British guitarists such as Peter Green, Mick Taylor and Jeff Beck, and the emergence of American guitarists such as Johnny Winter, Mike Bloomfield, and Leslie West, Wolfe began to develop his own skills as a guitarist. At thirteen, he purchased his first guitar, a Dakota red Fender Mustang, and began learning the fundamentals of playing a guitar. Two key components to his apprenticeship were attending numerous concerts and listening to records. From these experiences, Wolfe's interests expanded to include the works of American blues guitarists such as B.B. King, Freddy King, Otis Rush, Hubert Sumlin, Buddy Guy, and Albert King. Wolfe found similar inspiration in the electric blues of Muddy Waters and Howlin' Wolf bands. These artists, whose works greatly influenced British musicians, were equally inspirational to Wolfe.

By the time he was sixteen, Wolfe was committed to developing his skills as a guitarist. Concurrently, he began the long path of refining an artistic sensibility that drew fully from the foundations laid by musicians in the United States and Great Britain.[1]
Early career

In 1979, Wolfe began his career by playing in garage bands. He played at local parties and participated in "battle of the bands" competitions. While still in high school, Wolfe put together his first band. Four years later, he formed his first club band, Nitetrain. The band included Wolfe and fellow Forest Hills residents, drummer Steven Menasche and bassist Emil Samuels. During their first year, the band opened for Albert Collins, Dickey Betts, and Walter "Wolfman" Washington.[2]

Four years later, he formed his first club band, Troy & the Tornados. This band opened for many acts appearing in the metropolitan New York area. These groups included Gregg Allman, The Outlaws, Dickey Betts, Johnny Winter, Robin Trower, and The Neville Brothers.

During his time with Troy & the Tornados, Wolfe continued to sharpen his skills as a guitarist. Because he was focused on developing his virtuosity as a musician, he was reluctant to be the front man for his own bands.

During this same interval, Wolfe met two women who would play pivotal role in his growth as a musician: Carla Olson of the Textones and Sheryl Crow. At that time, Crow was honing her skills while working as an in-studio back-up singer. She was introduced to Wolfe by Stephen "Scooter" Weintraub, who would later manage both artists. From this introduction began a creative relationship that shaped the careers of both artists. In short order, Wolfe and Crow went from collaborating in studio sessions in New York City to the two traveling to Los Angeles, forming a band, and working to earn a record deal.

Although this effort did not result in a record contract for Crow, Wolfe used the opportunity to relocate permanently to Los Angeles, and to revamp his band's line up. Troy & the T's played in "holes in the wall" throughout Southern California. During this time, Wolfe also began to score music for the Playboy Channel. In 1991, Wolfe teamed up with Olson, whom he had met while still in New York. Wolfe accepted Olson's invitation to join The Textones as the band's lead guitarist, a spot he held for the next two years.

In 1993, Crow offered Wolfe the lead guitar spot in the touring band she was forming to support her debut album, Tuesday Night Music Club. Based upon her earlier work with Wolfe, Crow understood that his dynamic stage presence would bring an additional measure of excitement to her live shows. During the next five years, Crow and her band would sojourn from "all in the van" tours of local establishments to a string of world tours in which they opened for performers such as Bob Dylan, The Rolling Stones, The Eagles, Plant & Page, and Elton John. In 1996, Wolfe co-wrote with Sheryl Crow "Hard to Make a Stand," which appeared on Crow's eponymously titled second album, Sheryl Crow.[3]

In 1995, while a member of Crow's band, Wolfe put together a band which signed with A & M Records. The band, Mojoson, included Wolfe as the lead guitarist, Scott Bryan—a fellow member of Crow's band—on guitar, keyboards and lead vocals, bassist Eric Massimino and drummer Michael Lawrence, who also played for Sun 60. Over a three-year period, the band recorded two studio albums. However, A&M underwent a transition of ownership before the albums were released. Consequently, the label's "takeover" albums went unissued, Mojoson's contract was dissolved, and the band was disbanded.

In 1998, Wolfe left Sheryl Crow's band so that he could focus on a new project. He formed a new band with a varying lineup of players including two former members of Mojoson—Eric Massimino and Michael Lawrence— as well as Rich Pagano, Dave Hollingsworth, and others. Currently, Wolfe's band features drummer Roger Voss and bassist Justine Gardner who replaced Massimino, Lawrence and Suavek Zaniesienko. This lineup recorded Wolfe's sixth (studio) release since leaving Sheryl's band, Stripped Down at The Bang Palace. Wolfe and his band have kept busy with six album releases and over a dozen European tours to Europe in the last ten years.

Present career

In August 2013, Wolfe released his seventh studio album titled Miles To Go. In September 2013 the album reached #15 on the Jam Band Radio Charts.


Todd Wolfe Band Live in Berlin 






Robert Collins  *22.01.

 



Hot`n´Nasty existiert bereits seit Beginn der 90er Jahre und gehört zur ersten Liga der deutschen Blues- und Rockszene.

Pratrick PfauIm April 2013 verstarb Sänger Patrick Pfau. Die Band verblieb über Monate in einem Schockzustand und konnte den Verlust nur schwer verarbeiten. Gründungsmitglied Malte Triebsch (Gitarre), Dominique Ehlert (Schlagzeug) und Jacob Müller (Bass) beschlossen dennoch weiterzumachen und fanden mit Robert Collins einen außergewöhnlichen Sänger, der mit seiner rauen Rock- und Bluesstimme hervorragend zu Hot`n´Nasty passt.

Robert ist kein Unbekannter mehr in der Musikszene und hat bereits mit illustren Musikern wie T.M. Stevens, John Hayes (Mothers Finest), Raoul Walton (Westernhagen), Charly T. (Westernhagen) und Wolf Simon (Klaus Lage, Axxis) zusammengearbeitet.

Hot`n´Nasty wurde Ende 2009 mit dem deutschen Rock- und Pop-Preis in den Kategorien „Bestes Rhythm & Blues Album" (1.Platz) und „Beste Rhythm & Blues Band" (2.Platz) ausgezeichnet.Robert Collins- Sänger von Hot and Nasty

Die Qualität und die Power der Band sorgten zudem dafür, dass internationale namhafte Rockgrößen wie z.B. Wishbone Ash, Dr. Feelgood, Walter Trout, Ana Popovic und Chris Farlowe auf Hot`n´Nasty aufmerksam wurden und die Band immer wieder als Support-Act verpflichteten. Zahlreiche Konzerte im In- und Ausland sowie diverse TV-Specials brachten der Band eine große Fangemeinde ein. Im Ruhrgebiet, aus dem die Musiker stammen, genießt die Band bereits Kultstatus.

Im Jahr 2011 erhielt die Band prominente Unterstützung durch den Colosseum Gitarristen Clem Clempson der den Song „Hot`n´Nasty" mit ihnen performte. Clempson hatte den Titel mit Steve Marriott für die legendäre Band Humble Pie komponiert.

Malte Triebsch - Die Seele von Hot and NastyAuch Rockpalast-Erfinder Peter Rüchel wurde auf die Band aufmerksam und zeigte sich nach einem Live-Auftritt der Band so angetan, dass er seitdem immer wieder gerne Konzerte der Band besucht. „Wer Hot`n´Nasty live erlebt hat, wird meinen Wunsch teilen: Diese Band möchte man bei sich zu Hause haben. Every Saturday Night!"

Die Seele von Hot`n´Nasty ist der unverkennbare Gitarrenstil von Malte Triebsch. Mit seiner straighten Rhythmusarbeit und herausragenden Gitarrensoli begeistert er das Publikum. Malte beherrscht alle Stilrichtungen des Blues und weiß diese gekonnt miteinander zu verknüpfen.
Im Rahmen seiner musikalischen Laufbahn spielte er mit Musikern der Angela Brown Band, der Louisiana Red Band und Musikern von Stoppok zusammen. Weitere Erfahrungen sammelte er zudem in dem Bluesduo Bluebyrds mit Chris Kramer.

Dominique Ehlert - Drummer bei Hot and NastyDominique Ehlert, der in Leibzig Musik studierte, gilt in der Musikszene trotz seines jungen Alters als eines der ganz großen Talente. Im Jahr 2009 räumte er beim renommierten Burghausener Jazzfestival als Schlagzeuger den Preis für den besten Solisten ab, eine Auszeichnung im Jazz die eher an die Lead-Instrumente geht. Daher wird der ambitionierte Musiker, neben seiner Haupttätigkeit bei Hot`n´Nasty, gern als Studio-Schlagzeuger und als Sideman für verschiedene Projekte (z.B. Werner Neumann Electric Trio) gebucht.

Jacob Müller - Bassist bei Hot and NastyJacob Müller zählt zu den umtriebigsten Nachwuchsbassisten Deutschlands.
Er verdiente sich seine Sporen in zahlreichen Bands und Formationen von Blues, Jazz, über Rock und Progmetal. Er arbeitete u. A. mit Martin Auer, Werner Neumann, Alex Vesper und Diego Pinera zusammen. Neben Hot`n´Nasty spielt er auch bei der bekannten Progmetal-Band Dark Suns.

Super-Musiker, das abwechslungsreiche Programm und die Bühnen-Show von Hot`n´Nasty lassen jedes Konzert zu einem besonderen Ereignis werden, sowohl auf großen Festival-Bühnen, als auch in den Blues-Kneipen.


Kanal 21 Fernsehkonzert Hot'n'Nasty - It's Only Money 





Fernsehkonzert: "Hot'n'Nasty" aus Castrop-Rauxel



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen